Názov projektu:Cesty KSK 2 (Napojenie obcí na Spišskú Novú Ves a Spišské Vlachy)
Miesto realizácie projektu:Košický samosprávny kraj, Okres Spišská Nová Ves, Mesto Spišská Nová Ves, Mesto Spišské Vlachy, obce: Teplička, Odorín, Jamník, Lieskovany, Markušovce, Hincovce, Kolinovce, Olcnava, Oľšavka, Slatvina, Vojkovce, Žehra, Spišský Hrušov, Bystrany
Cieľ projektu:Zlepšenie dopravnej dostupnosti obcí do pólov rastu, ktorými sú Spišská Nová Ves, Žehra, Spišský Hrušov, Bystrany, Spišské Vlachy, Markušovce prostredníctvom realizácie stavebných úprav ciest II a III. triedy vrátane úprav križovatiek v Spišských Vlachoch a v Spišskej Novej Vsi.
Postup prác:"Stavenisko pre stavbu ROP KSK 2 bolo odovzdané v mesiaci júl 2011.
V roku 2011 prebehli stavebné práce na stavbách:
- Teplička – spojka 0,900 – 5,183 km – rekonštrukcia cesty III/536010
Stavebné práce prebiehali na Tepličskej ceste, kde bolo vybudované nové autobusové státie, ako aj nové odvodnenie cesty. Na ceste bola vybudovaná mestská úprava pomocou betónových obrubníkov. V roku 2011 bola opravená vozovka v úseku cesty III/536010 Spišská Nová Ves – extravilán po mestskú časť SNV pod Tepličkou. V roku 2012 bude zrealizovaná pokládka novej obrusnej vrstvy v úseku Pod Tepličkou – Teplička z vrstvy emulzného mikrokoberca EMJK. - Spišská Nová Ves – Lieskovany 3,430 – 5,806 km – rekonštrukcia cesty
V rámci stavebných prác bol opravený úsek cesty III/536005 od železničného priecestia (Markušovské rampy) po odbočku do obce Lieskovany. Napojenie na železničné priecestie bolo kompletne zrekonštruované z dôvodu zlých sklonových pomerov pri výjazde a zjazde z priecestia a to v súčinnosti so Železnicami SR. Celková dĺžka opraveného úseku predstavuje 2 366 m na ploche 16 965 m2. Samotná oprava bola zrealizovaná minimálne z dvoch vrstiev asfaltového betónu. - Lieskovany – Spojka 0,000 – 0,640 km – rekonštrukcia cesty III/536008
V rámci stavebných prác bol opravený úsek cesty do obce Lieskovany. Pri oprave boli uložené dve vrstvy asfaltového betónu 60 + 40 mm. V rámci stavby bolo zrealizované nové zvislé a vodorovné dopravné značenie. Celkovo bolo opravených 617 m cesty na ploche 3420 m2. - Mimoúrovňová križovatka ciest II/536 a III/536005 – rekonštrukcia ciest
Vrámci stavebných prác bol opravený úsek mimoúrovňovej križovatky pred mestom Spišská Nová Ves. Jednalo sa o opravu obrusnej vrstvy vozovky pozostávajúcej z pokládky dvoch vrstiev asfaltového betónu. Oprava bola zrealizovaná na dĺžke 862 m a ploche 6804 m2. Úsek cesty bol doplnený o nové zvislé a vodorovné dopravné značenie. - Rekonštrukcia cesty III/536017 Hincovce – spojka 0,000 – 1,916 km
- Rekonštrukcia cesty III/536003 Hincovce – prieťah 2,940 – 4,440 km
Na uvedených stavbách bola opravená cesta vedúca do obce Hincovce z cesty II/536, ako aj prieťah obcou Hincovce. Jednalo sa o opravu obrusnej vrstvy vozovky pozostávajúcej z pokládky dvoch vrstiev asfaltového betónu. Oprava bola zrealizovaná na dĺžke 3 156 m a ploche 17 920 m2. Úsek cesty bol doplnený o nové zvislé a vodorovné dopravné značenie, ako aj krajnice a odvodnenie prostredníctvom rigolov. Pre zvýšenie bezpečnosti boli osadené oceľové zábradlia a zvodidlá. - Rekonštrukcia cesty III/547019 Spišské Vlachy – Oľšavka 1,250 – 2,540 km
V rámci stavby bol opravený úsek cesty III/547019 od extravilánu mesta Spišské Vlachy do obce Oľšavka. Oprava tohto úseku plynule nadväzuje na už zrealizovanú opravu z predchádzajúcich rokov. Jednalo sa o opravu obrusné vrstvy vozovky pozostávajúcej z pokládky dvoch vrstiev asfaltového betónu. Oprava bola zrealizovaná na dĺžke 1 218 m a ploche 6 325 m2. Úsek cesty bol doplnený o vodorovné dopravné značenie, ako aj krajnice a odvodnenie. - Rekonštrukcia cesty III/547018 Vojkovce – spojka 0,000 – 2,100 km
Stavebné práce v roku 2011 boli zahájené aj na dvoj – kilometrovej úprave cesty vedúcej do obce Vojkovce. V obci bol v roku 2011 zrealizované nové odvodnenie vrátane mestskej úpravy cesty III/547018 v intraviláne obce Vojkovce. V intraviláne obce bola uložená nová obrusná vrstva vozovky z asfaltového betónu. Na uvedenej ceste boli zrekonštruované cestné priepusty, ktoré boli vybudované ešte okolo roku 1955. Na týchto priepustoch boli vybudované rímsy, čelá a došlo i k ich predĺženiu. Stavebný objekt bude úplne ukončený v roku 2012. - Rekonštrukcia križovatky ciest III/536005 Markušovská cesta a III/536010 Mlynská ulica SNV – kruhová križovatka
Stavebné práce boli zahájené opravou Mlynskej ulice v meste Spišská Nová Ves, pri ktorej bola odstránená pôvodná obrusná vrstva vozovky o hrúbke 50 mm a táto bola nahradená novou vrstvou z asfaltového betónu z modifikovaného asfaltu. V rámci prác prebehla úprava a rekonštrukcia poklopov a vpustí na vozovke. Samotné stavebné práce na kruhovej križovatke budú prebiehať v roku 2012.
V roku 2012 boli ukončené tieto stavby v rámci ROP KSK 2:
- Rekonštrukcia križovatky ciest III/536005 Markušovská cesta a III/536010 Mlynská ulica SNV – kruhová križovatka
V mieste priesečnej križovatky dvoch ciest tretej tiedy bola vybudovaná okružná križovatka, ktorá zlepší bezpečnosť a plynulosť dopravy v mieste, kde v minulosti dochádzalo k častým dopravným nehodám. V rámci výstavby okružnej križovatky bolo vybudované v mieste pôvodného nové náhradné parkovisko ako aj nový systém komunikácií pre peších vrátane cyklochodníkov, ktorých trasu plánuje mesto Spišská Nová Ves v budúcnosti predĺžiť. V rámci výstavby okružnej križovatky boli preložené vedenia spoločností SPP a VSD. Ďalej bola zabezpečená ochrana podzemných diaľkových vedení na dĺžke 200 m a výstavba doplnenia odvodnenia pre okružnú križovatku. Celková plocha úpravy križovatky je na ploche 2 436 m2. V rámci tohto stavebného objektu bol opravený i povrch Mlynskej ulice a to na ploche 7 671 m2.





















- Olcnava spojka – zvodidlá 1,275 – 1,757 km
V rámci stavebného objektu bolo pre zvýšenie bezpečnosti osadených 250 m oceľových zvodidiel. - Rekonštrukcia cesty II/536 Spišské Vlachy – Bystrany 0,280 – 3,240 km
V rámci stavebného objektu bolo v obci Bystrany pri ceste II/536 vybudované nové odvodnenie vozovky cesty. Boli vybudované tri autobusové zastávky s novou konštrukciou vozovky v mieste pôvodných autobusových zastávok so štrkovou konštrukciou. V intraviláne obce Bystrany boli pre zvýšenie bezpečnosti cestnej dopravy osadené dva merače rýchlosti. Jestvujúci asfaltový kryt bol ošetrený jednou vrstvou emulzného mikrokoberca, pričom v rámci stavby bola cesta II/536 vyznačená vodorovným dopravným značením s úpravou zvislého dopravného značenia. Poškodená mestská úprava cesty II/536 v intraviláne obce z betónových obrubníkov bola opravená novými obrubníkmi. Celková plocha asfaltovej úpravy bola zrealizovaná na ploche 12 096 m2. - Stavebné úpravy križovatky a ciest II/536 a III/547020 Spišské Vlachy – kruhová križovatka
Konštrukcia vozovky viacerých ciest, ktoré boli zrealizované v rámci týchto stavieb, bola zrealizovaná ešte okolo roku 1970 a pozostávala len z jednej vrstvy penetračného makadamu. Jednalo sa hlavne o úseky ciest, ktoré sú tzv. spojky, t.j. spojnice obcí na cesty II. či III. tried. Zrealizovaním nových asfaltových úprav sa zvýši dostupnosť a bezpečnosť cestnej dopravy. V mieste viacerých napojení ciest tretej triedy a miestnych komunikácií na cestu II/536 bola na Mariánskom námestí v meste Spišské Vlachy vybudovaná okružná križovatka elipsovitého pôdorysu. Dominantou okružnej križovatky je mariánske súsošie, ktoré sa nachádza v strede prstenca okružnej križovatky. V rámci stavebných prác boli vybudované i dláždené chodníky pre peších, ostrovčeky, prechody pre chodcov a úpravy ciest, ktoré sa napájali na novú okružnú križovatku. Plocha vozovky okružnej križovatky je 3 025 m2. V rámci stavebného objektu bola zrealizovaná oprava krytu Železničnej ulice na ploche 10 466 m2.





















Celkovo sa v rámci týchto stavebných prác v okrese Spišská Nová Ves obnovilo 18,096 km ciest a boli vybudované dve kruhové križovatky v meste Spišská Nová Ves a Spišské Vlachy.
Rozpočtový náklad stavby: 2,6 mil. Eur s DPH"
Zhotoviteľ prác:Strabag s.r.o.
Mlynské nivy 61/A
Bratislava