Profil organizácie
Hlavné činnosti SC KSK
- Správa ciest, letná údržba a opravy ciest II. a III. triedy.
- Stavebná údržba a opravy mostov a priepustov na cestách II. a III. triedy.
- Zimná údržba ciest II. a III. triedy vo vlastníctve KSK.
- Zabezpečuje nielen vybavenie ciest a ich súčastí, ale aj ich efektívne využívanie pre služby užívateľov ciest.
- Na základe zmluvy o diele a jej následných dodatkov so Slovenskou správou ciest vykonáva údržbu ciest I. triedy, mostov a ostatných objektov a súčastí na cestách I.triedy v Košickom samosprávnom kraji. Údržbu ciest I. triedy vykonáva na 265,5 km ciest.
- Posudzuje trasy nadmernej a nadrozmernej prepravy na cestnej sieti.
- Posudzuje zámery iných investorov vo vzťahu k cestnej sieti.
- Technická evidencia ciest a ich súčasti, úlohy rozvoja ciest, úlohy dopravného plánovania, úlohy bezpečnosti cestnej dopravy a úlohy environmentálnej problematiky cestného hospodárstva.
- Vykonáva dopravné prieskumy, diagnostiku vozoviek a mostov a systém hospodárenia s vozovkami a mostami.
- Zabezpečuje technický rozvoj, informačný servis spravodajstva pre užívateľov ciest a orgány štátnej správy a samosprávy.
Správa ciest Košického samosprávneho kraja (SC KSK) v zmysle zriaďovacej listiny začala svoju činnosť dňa 1.1.2004 ako rozpočtová organizácia.
S účinnosťou od 1. januára 2011 došlo k zmene spôsobu financovania a právnej formy SC KSK z rozpočtovej organizácie na príspevkovú organizáciu.
SC KSK tvorí riaditeľstvo, 5 stredísk a 13 optimálne dislokovaných cestmajsterstiev. V zimnom období sa pracoviská Dobšiná, Štítnik a Margecany využívaju ako vysunuté pracoviská pre zimnú údržbu.
Systém manažérstva kvality
SC KSK má od roku 2008 úspešne zavedený systém manažérstva kvality v nasledovných procesoch:
- Zabezpečenie správy, údržby ciest a ich súčastí vrátane inžinierskych činností.
- Uskutočňovanie stavieb a ich zmien
Základné strategické zámery v uvedenej oblasti vedenie organizácie deklarovalo v zásadách záväzných pre všetkých zamestnancov, ktoré sú zverejnené v Politike kvality.
Udržiavanie a zlepšovanie zavedeného manažérskeho systému podlieha priebežnej kontrole v rámci organizácie a taktiež pravidelnému dohľadu zo strany certifikačnej organizácie SGS s.r.o.. Dôkazom toho, že organizácia SC KSK má úspešne zavedený a udržiavaný systém manažérstva kvality je získanie, ako aj obhájenie Certifikátu systému manažérstva kvality podľa požiadaviek normy EN ISO 9001:2015.
Vrcholový manažment SC KSK v schéme KONTEXT organizácie určil externé a interné záležitosti, ktoré sú relevantné pre jej účel a strategické smerovanie a ktoré vplývajú na jej schopnosť dosiahnuť zamýšľaný výsledok vlastného integrovaného manažérskeho systému kvality.







